måndag 24 januari 2011

Prästen


I helgen har vi träffat vår präst Ulf Winddotter. Jag har träffat honom vid två tillfällen tidigare då han döpt Kajs två systersöner. Dessutom höll han i begravningsceremonin för Kajs morfar för några år sedan. Med andra ord har vi en relation till honom, och vi båda uppfattar inte honom som någon klassisk präst, utan snarare som en lyhörd och härlig man som råkar vara präst. Det är viktigt med bra connection.

Under vårt samtal som handlade mycket om vem jag och Kaj är så kom det fram något otroligt roligt:

M: Nu jobbar jag på Hard Hat, och trivs som fisken i vattnet. Tidigare arbetade jag med sport på OTW.
U: Jag har en kompis som jobbar med något så märkligt som trav-TV
M: Jaha, men det måste vara på OTW i så fall? De producerar trav för TV4.
U: Pär Carlsson heter han.
M: Säg att du skojar?! Är det The Pär Carlsson? Min mentor och fd chef.
U: Jag vigde Pär och Jenny i Skåne för några år sedan.
M: Det var lustigt. Jag åt lunch med Pär häromdagen och berättade till och med att jag skulle gifta mig i sommar, i Gränna dessutom. Att han inte sa något om dig?
U: Du får hälsa till honom, vi är goda vänner.

Jag ringde upp Pär och berättade den roliga men ändå sjuka nyheten om Ulf. Han svarade att vi var tvungna att stoppa det där maskineriet vi höll på med. Hur stora är oddsen att jag och min mentor har samma präst fastän bröllopet har skett/kommer ske på två helt skilda orter? Det är otroligt roligt.

Vi ska träffa Ulf nästa gång kring midsommar, dvs. ca 1 månad innan vigseln.

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar