söndag 26 juni 2011

Hektisk midsommarhelg

Vi har varit i Gränna över midsommarhelgen, och då har det givetvis blivit en del bröllopsbestyr.

Det började med att jag i torsdags tog ett tidigt morgontåg till Jönköping där jag fick en konsultation av de skånska tjejerna Nina och Emelie med allt från hårstyling till make up. De förstod mig och jag litar på att de gör mig riktigt fin. Därefter provade vi ut en snygg frockcoat till Kajan, som vi hyrde på Kristina Brud & Fest. Han lär bli fin som snus.

 
Innan vi åkte till Huskvarna Stadshotell för att avsmaka bröllopsmenyn så svängde vi förbi La Gott för att beställa bröllopstårta. Men efter att ha smakat på hotellets efterrätt så beslutade vi oss för att göra den till en tårta istället. I övrigt är vi så nöjda med menyn. Det hela sköttes oerhört proffsigt då vi hade personalen med till bordet; Anne, som äger hotellet, Liv som är sommelier och Johan som är kock.


Tidigt på midsommaraftons morgon träffade vi prästen för att prata igenom upplägget och bestämma vilka psalmer som ska sjungas på vigseln. Vi föreslog att vi skulle ha 1 psalm medan prästen tyckte att det var en för lite. Visst har man respekt för en präst så vi gjorde självklart som han sa på flera av hans föreslagna punkter.


När vi var som tröttast på midsommardagens morgon begav vi oss till Hullaryds Handelsträdgård för att träffa Gösta och beställa buketter samt blommor till bordsdekorationerna. Jag blev så lycklig för att vi fick ett så bra pris på allting, det blev en hel tusenlapp billigare än vad vi hade budgeterat.

Många avcheckningar från listan, och då mår jag som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar