onsdag 29 juni 2011

Två ärofyllda biroller

Med en månad kvar till bröllopet har det blivit dags att presentera två fina människor:


Lina, brudtärna. 

Första gången vi träffades var 19 augusti 2001. Vi var 16 år och började i samma klass på mediegymnasiet i Skövde. Hela klassen på över 30 personer levde som flockdjur, vi gjorde allt tillsammans, gick från punkt A till punkt Ö utan att tappa bort någon median. Däremellan fann vi varandra, jag och Lina. Vi var på flera musikfestivaler den sommaren, och flera somrar efter det. Vi var så där mediealternativa med färgat hår, converse och kedjor i byxorna.

Nu bor hon i Göteborg där hon läser sista terminen på Chalmers, och jag gör allt för att hon ska flytta upp till Stockholm. Härliga Lina. Hon kom att bli min absolut bästa och närmsta vän. Vem kunde ana att jag nästan exakt tio år senare skulle gifta mig och att det var hon som skulle få bli min tärna?  


Arvid, bestman.

Första gången vi träffades var några dagar efter 4 juni 1984. Jag var drygt en månad, Arvid var nyfödd. Vi sov mest, åt en del och grät lite grann. När vi var små lekte vi så ofta vi kunde. Bland annat samlade vi på hockeybilder, startade bandet Sabba och spelade bandy på asfaltsplanen. Vi pallade såklart lite frukt också och en eller annan brevlåda kan ha gått sitt öde till mötes när vi var ute och busade. Vi träffades nästan varje dag fram till nionde klass och sen valde vi lite olika vägar, men kamrater har vi fortsatt vara efter det.


Nu hittar vi Arvid i Amerika, närmare bestämt i Napa men jag gör mitt bästa för att få honom att flytta tillbaka till Stockholm. Den som för 27 år sedan inte trodde att vi skulle hänga ihop än idag kan fara och flyga. Arvid var det självklara valet som Bestman.

4 kommentarer:

  1. Det här ser vi fram emot! Ska bli riktigt kul!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst ser vi fram emot denna dagen. Då tar vi igen det jag missade på ert bröllop :-)

    SvaraRadera
  3. Det ser ut om att ni går i tryggt förvar fram till altaret;-D. Längtar till bröllopet. Kommer bli strålande vackert och fantastiskt kul.

    Puss och kram yanni

    SvaraRadera
  4. vad glad jag blir att du gör ditt bästa för att Arvid ska flytta hem igen, för det vill jag också. Tänk vilket gammalt strävsamt par ni är........ du och Arvid alltså. Några tårar kommer nog att rulla på min kind den 29:e/Lisse

    SvaraRadera