tisdag 26 juli 2011

Finns det en solgud?

Det har nu varit två fantastiska soldagar i Gränna, och känslan är såklart att det kommer vara exakt samma väder även på fredag. När jag fick se väderprognoserna som visade 14 grader, 17 mm ösregn och och blåsigt vände sig mitt hjärta ut och in. Det går inte att komma ifrån att vädret har betydelse för känslan och inte minst vårt humör. Men! Nu visar den istället 22 grader och sol. Snälla solgud, var snälla mot oss?!

Ni som aldrig tidigare varit i Gränna tycker jag ska passa på att åka till Röttle när ni får tillfälle under helgen. Det är en helt fantastisk plats där vi ska ta våra bröllopsbilder i olika konstellationer. Platsen påminner om Emil i Lönneberga och Alla vi barn i Bullerbyn med vattenfall och en gammal kvarn. Vi passade på att träffa vår fotograf där igår för att gå igenom upplägg och så vidare.


Förresten har vi bytt taktik vad gäller gästgåvorna, men det får förbli en hemlighet tills efter bröllopet. Jag satte även min förvirrande blivande svåger i arbete. Han och Kaj gjorde ett mycket bra arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar