lördag 9 juli 2011

Plötsligt hendar de´

 
Dagarna efter bröllopet åker vi på en minisemester till Gotland, närmare bestämt till Fårö. Vi tar oss dit med flyg, hämtar upp ett vrak till biljävel och checkar in på något härligt hotell. Vi ska inte göra ett skit, kanske hyra två cyklar och se lite av Bergmans ö. Eller så slår vi oss ner på en strand, öppnar en flaska rött och somnar i solen. Sista natten tillbringar vi i Visby, utan biljävel och cyklar. Det blir bäst så.

Vet ni vad vi gjort idag?! Ja, förutom att vi fortfarande ligger hemma och är sjuka. Vi har varit på pedikyr. Herr Johansson har varit på pedikyr för första gången i hela sitt liv (!!!!). Fel av mig att inte ens ha dokumenterat detta ögonblick. Det tråkigaste av allt var att han blev besviken. Ok, han tyckte det var gött, men hade haft större förväntningar än så. Jag blir helt salig efter ett sånt ögonblick. Stackars Kaj.

Att åka till Gotland är något vi gör för att koppla av. Planen är att åka på en hejdundrandes bröllopsresa i vinter, och vara borta 3-4 veckor. Kanske månader. Tänk vad gött det skulle vara.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Eler hur! Jag är riktigt nöjd med min dag. Dock börjar jag känna nu att det helt plöstligt är jättekort tid kvar och är lite smått stressad med alla små detaljer som mycket knytas ihop till en "säck". :-)

    SvaraRadera
  2. Åh va mysigt Mien!! Gotland och särskilt Fårö är ju så fantastiskt vackert.
    Det låter som en bra grej att åka iväg o bo på hotell efteråt, önskar vi hade gjort det med så hade jag nog inte varit lika deppig.

    Nu är det bara 2 veckor och 2 dar kvar!! Längtar!!!
    Puss o kram

    SvaraRadera