torsdag 28 juli 2011

Tjuvstartar

Tänk att det bara är en dag kvar, imorgon är jag gift.

Kaj provade sin smokingskjorta i veckan och upptäckte att den var något för stor. Hur kan vi ha varit så slarviga när vi provade den? Han får inte lämna tillbaka den i bröllopsbutiken. Därför gick vi till en skräddare som klippte och klistrade så att den nu sitter mycket bättre.

Det var mycket som blev klart igår som; vigselprogrammen, godisbaren, mingelmusik, vår bröllopsdans och diverse gåvor. Jag hann till och med med att få somna ute på gräsmattan medan Kaj fixade det sista. Med facit i hand skulle vi behövt hjälp tidigare eller lejt ut lite av arbetet. Vi hade inte räknat med att ha så mycket småfix sista veckan. Det är mitt fel, jag har ett extremt kontrollbehov. Men oj, vad fint resultatet blev.

Jag vaknade klarvaken kl 05:00 i morses och nu undrar jag givetvis hur det ska bli med sömnen till imorgon. Svärmor har varit uppe sen kl. 06:00 för att ordna med eftermiddagslunchen som vi ska ha i deras trädgård idag, med våra respektive familjer, toastmastrarna, tärna och bestman. Det ska bli så roligt att ha alla samlade och få tjuvstarta firandet. Jag är rörd.

Om en liten stund åker jag och mor till Gösta i Hullaryd och hämtar alla fantastiska blommor.

Ärade gäster, glöm inte paraply imorgon!

3 kommentarer:

  1. All lycka i världen till er i morgon. Hoppas vädret håller, men framförallt att ni får en underbar dag. NJUT!!!!

    SvaraRadera
  2. Åh tack snälla, vi ska njuta!

    SvaraRadera
  3. Cissi o ja är påväg, ska bli så härligt att ses!

    SvaraRadera