tisdag 22 februari 2011

Återstår två klänningar

Kaj har legat sömnlös flera nätter på grund av problematiken kring bröllopsklänningen. Det är gulligt att se hans engagemang, men jag har tydliggjort att han nu inte behöver oroa sig ett endaste dugg.

Jag har hittat klänningen. Den klänningen. Min bröllopsklänning.

På Alla Hjärtans Dag följde min kollega Linnea med mig till bröllopsbutiken Lilly på Birger Jarlsgatan, där Linneas syster Charlotta jobbar. Jag provade fyra stycken, varav två av dem föll mig i smaken, riktigt ordentligt. Oj! Oj! Oj! Med andra ord, mamma kommer inte att sy klänningen. Däremot följer hon med när jag väljer en av mina två favoriter om två helger. Därefter lär hon i och för sig få sy upp den några centimeter.

Jag vill visa hela världen men då blir det ingen överraskning så tyvärr kommer jag inte kunna berätta någonting om den. Attans.

Den här klänningen provade jag, men valde bort.

Det som är fint är också att min fina mormor heter Lilly, och sista gången jag fick träffa henne var på Alla Hjärtans Dag för tre år sedan. Jag ser det som ett tecken.

/Maria

1 kommentar:

  1. *Lycklig* Jag vet hur det känns att hitta klänningen! Ren och skär lycka. Hoppas det känns helrätt och att du aldrig ångrar dig ;) Jag längtar ihjäl mig tills jag får se dig i den!
    PoK/Ida

    SvaraRadera