fredag 25 februari 2011

Stockholmspriser i Småland

Ytterligare en sten har släppt.

Jag fick ganska bra hjälp från min kontaktperson på Huskvarna Stadshotell vad gäller att ta fram frisörer som är duktiga på bruduppsättningar. Alla är belägna i Jönköping och kostar skjortan, det vill säga att de tar minst 3000 kr. Så fort man säger ordet "bröllop" så höjs priserna avsevärt mycket, jag trodde allvarligt talat inte att de skulle vara så likt Stockholmspriserna nere i Småland, men så fel man kan ha.

Hur som helst, jag slängde ut en fråga på Bröllopstorget och fick napp ett dygn senare. Makeupartisten Nina och hennes kompis Emelie, som är frisör ska nu styla mig, brudtärnan och toastmadame på den stora dagen. Det blir minst en tusenlapp billigare, plus att de är flexibla till vår fördel.


Foto: Sandra Westman, Hårstylist: Emelie P


/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar