söndag 6 februari 2011

Robe de mariée

Ursäkta min franska men hur i helvete kan det vara så svårt att bestämma HUR man ska få fram sin robe de mariée. Jag förstår att färg, längd, bredd, skärning och material kan vara svårt att bestämma men tydligen ligger inte problemet just där.

Världens viktigaste fråga just nu är om Brita B ska sy klänningen eller om den ska inhandlas i butik. Detta enorma bryderi har troligen diskuterats under ett par års tid utom min vetskap men under de senaste veckorna har intensiteten ökat och jag har motvilligt dragits in i överläggningarna.

Vi kan väl en gång för alla slå fast:
Det. Är. Inte. Mitt. Beslut.

Så länge Maria är världens finaste brud på vår bröllopsdag så kommer jag vara världens lyckligaste.

Sten, sax, påse?
Kasta tärning?


/Kaj

5 kommentarer:

  1. Kaj, sålänge du inte kan spola tillbaka tiden till slutet av 80-talet och ta på dig en prinsessklänning och tiara och därefter drömma om bröllopet ca 20år framåt kommer du aldrig förstå hur en blivande brud känner för sin bröllopsklänning! :)
    /ida

    SvaraRadera
  2. Du e för härlig du Kaj. Jag får nog stoltsera med att jag inte ens vet vad ordet i rubriken betyder, haha!
    Hälsa din söta virrpanna till tjej att hon kommer var snyggast den dagen, hur hon än gör!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Ida, tyvärr tror jag att det kan existera en bild på mig i prinsessklänning ca 20 år tillbaka i tiden. Dock funderade jag INTE på om mamma skulle köpa min klänning eller om hon skulle sy den.

    Persika. Det betyder kappsäck.

    /kaj

    SvaraRadera
  4. Princessklänning.... Check!

    SvaraRadera
  5. Foto finns på Kaj i prinsessklänning.

    Kaj, jag kan sy dina fillingar om du vill. Spets eller läder, välj själv. Kram Mamma Lena

    SvaraRadera