tisdag 1 februari 2011

Jakten på den perfekta klänningen




Min mamma ska sy bröllopsklänningen. Det är en ära, inte minst för mig, men även för mamma. Hon är en duktig sömmerska men har aldrig tidigare sytt en bröllopsklänning från grunden. Dock kan det bli problem eftersom jag ska ha den största prinsessklänningen man kan tänka sig. Nej, det ska jag inte. Dessvärre kan jag inte avslöja något om klänningen eftersom det ska bli en överraskning för Kaj.
Jag minns när jag var tärna på min brors bröllop för snart åtta år sedan. Att vara med och uppleva Magnus reaktion när han fick se sin Rebecca första gången. Den känslosamma stunden är obetalbar. Det var så fint att jag fällde en tår redan innan vigseln.
Mamma och pappa kommer till Stockholm i helgen. På fredag eftermiddag smyger jag och mamma iväg för att prova olika bröllopsklänningar. Jag har blivit rekommenderad av min vän Ida att prova klänningar på Stockholm Brud & Fest på Hornsgatan. Detta för att se vilken form och design som passar mig bäst, därefter kan vi påbörja jakten på mönster och tyg.  

/Maria

3 kommentarer:

  1. Du kommer att bli en vacker brud vad du än väljer för modell. Och tänk att ha en mamma som kan och vill sy den. Vad roligt och spännande.
    Kramis från mamma Lena

    SvaraRadera
  2. Va spännande! Du kommer vara sååå vacker och jag kommer gråta floder när jag ser dig och Kaj där framme! Vill du har extra smakråd finns jag tillgänglig;)

    Kaj, Patrik kanske kan hjälpa dig?! Vet inte om han kan sy från grunden dock...

    SvaraRadera
  3. Kära ni, det kommer förhoppningsvis att bli en helt fantastisk dag. Mamma är precis som jag och velar fram och tillbaka, och nu kan hon inte bestämma sig om hon ska sy klänningen eller inte. Ja, jag säger då det :-) Vi hittade många alternativt i fredags som jag lika gärna skulle kunna köpa istället för att sy.

    Sara, det är bra att du vill vara smakråd. Du har ju stenkoll på vad som är snyggt och vad som ser mindre bra ut. Tack.

    SvaraRadera