tisdag 26 april 2011

750 kronor fattigare

Tanken var att jag skulle ägna lunchen åt att köpa present till Kaj som fyller år nästa vecka. Men så sprang jag som hastigast in på Scorett och hittade ett par fina puderrosa/beiga skor. Inom loppet av 10 minuter var de mina. Ha! Mina vänner skrattar säkert när de läser det här. Jag är förbannat snabb på att köpa vissa saker.  Fort ska det gå.

Ringde mamma och berättade den glada nyheter om att jag köpt ett par brudskor. Hon frågade hur höga de var, och jag mumlade om att klacken var 7 cm. Det skulle jag givetvis inte sagt eftersom det från andra sidan telefonluren påpekades att jag minsann inte skulle orka gå i dem en hel kväll. Helt sant kanske. Men de kändes faktiskt inte så höga, och jag blev förvånad när kassörskan mätte dem till 7 cm. Hur som helst, det är tre veckors öppet köp så jag får väl fundera en vecka till.
Jag hoppas det framgår på bilden hur fina och användbara de kommer att vara även efter bröllopet.

By the way, idag har vi varit tillsammans i fyra år. Följande mening låter klyschigt men jag tänker skriva det i alla fall. Det är ta mig fan de fyra bästa åren i mitt tjugofemåriga liv. Men kvällen kunde varit bättre. Jag sitter fast i redigering och Kaj kollar på Champions Leauge hos en kompis. Vilken romantisk kväll. Hujedamej. Jag hade hellre hängt med min bättre hälft i soffan och kollat fotboll, bara vi två. Men det får bli en annan dag.  

/Maria

2 kommentarer:

  1. Åh va fina!! Jag önskar jag kunde hitta mina lika snabbt också! Ett tips är att köpa Partyfeet ilägg, då kommer du inte få ont i fötterna :)

    SvaraRadera
  2. Tack :-) Jag ska införskaffa mig bra hjälpmedel så att jag slipper få ont. Eventuellt införskaffar jag även ett par låga skor också, utifall. Säg till om du vill ha sällskap och prova skor någon dag?

    SvaraRadera