onsdag 13 april 2011

Det ska blomstra

Idag är det första och enda kvällen den här veckan som jag inte har något inbokat. Men det betyder inte att jag legat på latsidan. Nej, tvärtom. I helgen får vi finbesök och därför har jag ägnat kvällen åt städning och piffning i lägenheten. Som belöning sprang jag ner till torget och köpte upp massor med blommor; tulpaner, rosor, vita liljor, påskliljor och flera andra blommor som jag inte kan namnet på. Det finns nästan inget som får mig på så bra humör som blommor.

Att välja blommor till brudbuketten är svårt. Men jag har mina idéer, och inväntar just nu prisförslag från två olika blomsterhandlare i trakterna kring Gränna.




Enligt gammal utsago ska mannen välja blommorna till brudbuketten, stämmer det?

/Maria

3 kommentarer:

  1. Åh, vilka härliga färger. De där lite bleka färgerna är så satans vackra!
    Vad händer om Kaj får välja blommor, Mia?! Med tanke på att Rikard (o han e ju kille) säger att alla blommor heter visippa, kanske du ska hålla i det där själv;)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Att mannen ska välja blommor.... ja, varför inte! Kan ju bli hur spännande som helst. Hos oss är det jag och bonusdottern (florist) som kollar över vad det blir för blommor. Något limegrönt kommer det att bli....

    SvaraRadera
  3. Jag kommer ha en bukett med enbart rosor. I två rosa nyanser alternativt ljusrosa och vita. Älskar rosor och vill ha en enkel bukett =)

    SvaraRadera