måndag 25 april 2011

Ringlös

Det är något som inte känns helt hundra bra. Jag känner mig naken och skamsen, som att jag gör något riktigt förbjudet i smyg.

Jag är ringlös. Mina små korvar till fingrar är nakna utan förlovningsringen.

Det ter sig ännu märkligare att det var min käre far som snodde med sig ringen när vi sågs igår, för att forsla den vidare till morbror Mats som dels ska sätta i en sten i förlovningsringen och samtidigt göra min vigselring.

Hoppas er påsk varit fantastisk. Nu är vi tillbaka i vår verklighetsbubbla i Stockholm igen. 

/Maria

2 kommentarer:

  1. Vi ska snart också lämna in våra ringar. Känns jättekonstigt att förlovningsringen ska tas av, den hör ju liksom till, blir naket utan den!
    För sambon spelar de ingen roll, han har ändå sin i asken i badrummet, haha!

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer förstås, men bättre att justeringarna görs nu och inte i absolut sista minuten :-)

    SvaraRadera