torsdag 28 april 2011

Bruden med alla listor

Jag är en hejare på att göra listor. Det betyder inte att jag gör dem bra, utan snarare att jag gillar att göra dem eftersom de framkallar sinnesro. Till vardags jobbar jag som producent på ett produktionsbolag och har oftast flera projekt i rullning samtidigt, och vad skulle jag då göra utan mina avcheckningslistor? Förmodligen fullkomligt haverera och tappa kontrollen.

Inför bröllopet skapade jag en planeringskalender på bröllopstorget.se, och det som är bra med den är att den är digital och markerar med utropstecken om uppgiften inte är utförd innan angiven deadline. Problemet är bara att det ibland kan blinka väldigt många utropstecken i kalendern, och det är inte bra. Oj, oj.  Ni skulle se mig då. Ni skulle känna min puls. Ni skulle höra mina högljudda suckar. Jag förvandlas till den onda Maria. Men! Sen får jag pricka av, och då blir jag världens lyckligaste. Igen.

  
/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar