lördag 23 april 2011

Fötterna syns väl ändå inte där under

Nu är det inte många veckor kvar tills jag ska hämta ut min klänning och låta mamma sy upp skapelsen på längden. Bra är också att klänningen går att justera baktill, dvs. att den är korsettliknande och knyts åt hur hårt eller löst man själv önskar. Därför behöver jag heller inte hålla mig till en sträng bruddiet. Men jag tänker inte sticka under stolen med att jag tränar extra mycket och mer intensivt nu inför bröllopet, vilket gett resultat. Men det är så förbannat ledsamt att det ska behöva vara någon slags hetsbantning bara för att man vill vara så exceptionellt snygg på den stora dagen. Ät god mat, motionera mer och dra ner på alkoholen. Deal.

I och med att klänningen snart ska sys upp börjar det bli lite brådis med att hitta mina brudskor. Men när jag kikat runt i butiker och på olika sajter så är det nästan inga som faller mig i smaken. Varför är många brudskor så otroligt fula?
Eftersom jag är en tjej som hellre springer runt i ett par sköna sneakers än trippar runt i ett par skor med höga klackar ska blir mitt inköpsmål att jag ska använda skorna vid minst fem andra tillfällen samt att jag givetvis ska orka gå i dem en heldag. Så gott som i alla fall. Hur hög klack bör man ha egentligen?

De gula pumpsen från Tiger, som visserligen är i fel färg, är otroligt enkla och snygga, men möjligen på tok för höga för att mina fötter ens ska palla en heldag. Hade de funnits i en mörk puder rosa, eller en grå nyans så hade de känts bra. För man behöver väl inte ha vita skor till klänningen? De syns väl ändå inte så mycket där under.












/Maria

4 kommentarer:

  1. Dom gula skorna e jättesnygga! Liknande finns på vagabond.com sku ja tro, å kanske i den färgen du söker!

    Värt en koll! :)

    SvaraRadera
  2. Det har du rätt i Åsa, något säger mig att jag faktiskt också sett något liknande på vagabond. Tack för tipset! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har precis samma tanke! Fula brudskor och snordyra e de oxå! Jag hittade ett par Givenchy jag drömmer om, men 2000kr blir för mycket.. Hihi. Det finns ett par mörkt puderrosa kilklackskor på scorett! Jag vill ha dem men de är för mörkt rosa för mig! Kilklack är ju så grymt skönt att gå i också!!

    SvaraRadera
  4. Kan det ha varit de mörkt puderrosa skorna som jag köpte idag? Kanske. Fina är de i alla fall. Lycka till med dina inköp kära Ida!

    SvaraRadera