söndag 24 april 2011

Mammorna lättar på garden

När vi väl besöker kyrkan är det oftast för bröllop, dop eller begravning. Senast jag var på en gudstjänst var nog i samband med någon konfirmation för 10 år sedan. Kajmor, som hon själv vill kalla sig, sjunger i kyrkokören och hade idag sångframträdande under söndagsgudstjänsten. Eftersom vi ska gifta oss i Gränna kyrka var även mina föräldrar inbjudna till kalaset. Mammorna passade på att titta på detaljer och få svar på frågor om dekoration och så vidare. Det blir deras uppgift och deras senaste resonemang är att dekorera på förmiddagen, några timmar innan vigseln. 

Kajmor står gömd längst bak. Hon är alldeles för snygg för tanterna.
Kaj och jag satte oss ned med våra föräldrar och berättade hur vi tänker och om hur långt vi kommit i planeringen. Det känns ibland som att de är mer stressade än vad vi är, men det är väl antagligen för att de känner att de har dålig koll på läget. Jag känner mig hur lugn som helst just nu, och det beror på att de primära delarna redan är fixade samt att vi känner oss trygga med vår festlokal och deras personal.



/Maria

2 kommentarer:

  1. Fina ni! Igår träffade jag Lina och vi pratade bröllop! Jag längtar längtar...
    Puss

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att ni pratade bröllop Jessica. Det lär bli en bra sommar. Puss!

    SvaraRadera