tisdag 3 maj 2011

Efternamn

Med knappt tre månader kvar till bröllopet så var det väl på tiden att vi skickat efter en hindersprövning, vilket innebär att Skatteverket undersöker om det finns något lagligt hinder för att vi ska få gifta oss. 
I och för sig skickade vi efter en redan i november men missade helt att den bara gällde i fyra månader.

Sen var det ju det här med efternamn. Ingen av oss vill heta mitt efternamn. Kaj vill helst ha kvar sitt efternamn, medan jag inte vill heta hans. Vi har några släktnamn som vi funderar på, men inget av dem känns klockrena. Jag skulle verkligen vilja att vi båda har samma efternamn, men just nu är det krig emellan oss. Bollen ligger hos Kaj, och bollen är rund så vad som helst kan hända. Spännande. 


/Maria

3 kommentarer:

  1. Oj va spännande! Svårt det där med namn, jag hade också lite nojor om jag skulle byta eller inte. Har ju redan bytt en gång, ska man byta igen?! Men hälsa Kajan att man anpassar sig förvånansvärt fort till det nya namnet, nu kan jag inte ens tänka mig att jag hette Nilsson i 15år! Kommer vara samma med Lindwall.. Sen är det ju galet roligt att bli ensam i Sverige med att heta Ida Eglund! Hoppas ni löser det!

    SvaraRadera
  2. Jag hittade Kajs fluga han bör ha på ert bröllop ;)
    Polkagrisar :p
    http://www.etsy.com/listing/73282654/porka-dot-silkscreen-pig-bow-tie-self?ref=sr_gallery_9&ga_search_query=freestyle+bowtie&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

    SvaraRadera
  3. Ida Eglund låter grymt bra tycker jag. Kul med flugan. Haha! :-)

    SvaraRadera