måndag 16 maj 2011

Nu tvålar vi till dem ordentligt.

Egentligen har jag väl samma fundering kring morgongåva som att ge små gåvor till gästerna, nämligen att det är lite väl shoppinghysteriskt. När min storebror gifte sig för snart åtta år sedan gav de bort en egendesignad cd-skiva med fina låtar relaterat till dem, och i konvolutet så stod bland annat alla gästpresentationer. Det var så genialiskt, och dem i ett nötskal.

Men! Vi har funderat och diskuterat fram och tillbaka. Visst är det väl fint av brudpar som piffat till det lite extra med en gåva. Ett tag pratade vi om att ha polkagrisar i små syltburkar med placeringsskyltar på. Men eftersom att många av gästerna är från Gränna så känns det inte lika speciellt. Jag har även sett fina förslag på att lägga chokladpraliner i små askar. Superfint! Men flera av gästerna är nötallergiker, och då känns det inte lika kul för dem.

Nu har jag kommit på det härliga, och jag kan ha tagit mig vatten över huvudet, men min plan är att göra hemgjorda tvålar. Dessa ska även fungera som placeringskort. Kaj börjar tycka att jag tappat det helt. Men tänk själv att få något som någon annan ansträngt sig för att göra åt just dig. Det kanske går helt åt skogen, men då har jag i alla fall försökt.

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar