onsdag 11 maj 2011

Ingen "vår låt"

Just nu bollas det idéer med Jossan som ska sjunga på vigseln. Vi gav fyra förslag på låtar som vi skulle vilja att hon framförde. Hon gav svar på tal direkt och kom dessutom med flera andra bra förslag. Så nu är det än mer rörigt i huvudet.

Eftersom vi ännu är lite osäkra på hur lång vigseln kommer att bli så är det viktigt att det inte blir för mycket sång. Det ska kännas lagom av allt. Säg att vigselgudstjänsten blir 30 minuter, i alla fall max 40 minuter, så får det inte vara mer än 2 låtar + 1 psalm. Eventuellt ytterligare en låt som spelas när vi går ut.


Jag och Kaj har funderat länge på om vi har någon låt som är "vår låt". Ni vet, som man hade när man var yngre och var tillsammans med sin ungdomskärlek. Det var viktigt då. Jag minns "Ååh, den här dansade vi till på discot" eller "Ååh, den här låten hånglade vi till". Nu är det uppenbarligen inte lika viktigt längre. Däremot lyssnade i alla fall jag väldigt mycket på Salem al Fakirs debutalbum under vår nyförälskelseperiod. 

Hur som helst, nu känns det lite tråkigt att vi inte har någon "vår låt".

/Maria

2 kommentarer:

  1. Vi har tydligen en låt, första dansen i Egypten, men jag minns inte alls vilken det är.. haha! Har ju minne som en guldfisk, så jag tänkte att vi får skaffa en ny "Vår låt" helt enkelt, Låten vi dansar första dansen som gifta till... :)

    SvaraRadera
  2. Den ser jag fram emot att få lyssna till.

    SvaraRadera