tisdag 10 maj 2011

Klädkod: Kavaj

Så här skrivs det om vår klädkod som är kavaj:

Hon: Klänning, kjol eller byxdress som är elegantare än vanlig vardagsklädsel. Men du ska dock inte vara lika uppklädd som vid "mörk kostym". Kjolen eller klänningen ska inte vara golvlång

Han: Hel kostym, gärna i ljusa färger. Till klädseln passar en ljus skjorta samt slips eller fluga.

Vi är bjudna på Ida och Mathias bröllop som är en månad tidigare vårt, med just klädkod kavaj, och vi funderar lite kring vad man egentligen ska ha på sig. Kaj är på jakt efter en ljusare marinblå kostym och jag letar efter en festligare klänning. När jag för någon månad sen letade klänning tillsammans med min brudtärna så hittade vi flera stycken som jag nu är lite sugen på att införskaffa själv. Men plånboken ekar tom och jag lär få söka efter billigare alternativ. Eller? Denna klänning är verkligen jag. Det står Maria inskrivet ända in i sömmarna. Men 2500 kr, jag vet inte

 
/Maria

4 kommentarer:

  1. ÅH WOW!!! Ja den va ta mej tusan du!! Snygg!!
    Vi hade lika gärna kunnat skriva "Onepiece" på vår klädkod, bryr oss inte så mycket vad gästerna har på sig! Så länge du inte tar på dig din brudklänning får du komma i vad du vill!

    SvaraRadera
  2. Fin klänning till finaste Maria. Vad fan ska man ha på sig på ditt bröllop? jag har ju bara varit på begravningar och de kläderna känns ju lite dystra ;)

    Från Anna

    SvaraRadera
  3. Verkligen jättesnygg klänning!

    SvaraRadera
  4. Jag vill så gärna köpa den. Återkommer med uppdatering om jag vunnit över plånboken. Hoppas!

    SvaraRadera