torsdag 5 maj 2011

Gösta i Hullaryd


Svärmor tipsade om en handelsträdgård som ligger cirka 3 mil från Gränna. Vid vårt besök i april så fick vi oss en riktig funderare kring om vi verkligen hade kommit rätt. Handelsträdgården låg gömt i ett litet skjul längs med landsvägen. Men väl inne i butiken förstod vi snabbt att den var populär. Gösta, som äger stället, var fullt upptagen med att serva alla damer med diverse blomsterinköp.

Nu är det bestämt att Gösta, denna härliga gubbe, kommer att göra alla blomsterarrangemang och däribland min brudbukett.

Nackdelen är dock att det blir en timmas bilfärd fram och tillbaka. Men det är det värt eftersom han är så billig, till skillnad från många andra som höjer priset så fort man säger bröllop.

/Maria

3 kommentarer:

  1. Va skönt att en punkt till kan bockas av :)
    Jag avskyr att alla är så dyra! Jag har verkligen ingen aning vad min florist kostar... hmm..

    Ja den rosa färgen på klänningen var jättefin, men inte alls som färgen vi använt genom temat, men skitsamma!! :)

    Mysigt att prata så länge imorse. Glad att få planera bröllop samtidigt som dig! Längtar till 29e juli med såklart.. hihi.

    SvaraRadera
  2. Åh tycker du skorna var fina? Va glad jag blir.. kanske får bli dem, men är orolig för att de är för höga! Haha, dessa problem :)

    SvaraRadera
  3. Har du köpt dem? Jag får nog komplettera med ett par lägre skor tror jag. Köp dem!

    SvaraRadera