söndag 29 maj 2011

Två månader kvar

Det börjar dra ihop sig. Idag är det två månader kvar.

I fredags fraktade jag hem klänningen på tåget till mamma och pappa. Den fick ligga i mitt knä under hela resan och jag vaktade den som om den vore mitt barn. Under kvällen provade jag klänningen och mamma nålade upp den så att jag kunde gå normalt i den utan att behöva trampa ner underkjolen. Vi hade en hetsk diskussion kring skorna som min mamma tycker låter alldeles för mycket när man går i dem, plus att de är för höga för att orka gå i dem hela kvällen. Jag ska fundera ett varv till kring skorna, men just nu är jag bara arg för att hon försöker hitta fel. Eller så är hon bara klok och förnuftig, min mamma.

I lördags var jag ute på roadtrip med Jessica. Vi åkte bland annat till morbror Mats och Gittan för att hämta min förlovningsring som han hottat upp med en sten. Den blev så fin och jag känner mig jättenöjd. Dessutom redde vi ut eventuella frågetecken kring utformning av vigselringen.

Idag visade mamma mig en ny butik i Skövde där det fanns massor med Shabby Chic möbler och attiraljer. Jag ville aldrig gå därifrån, och om plånboken hade tillåtit så hade jag förmodligen köpt hela butiken. På riktigt. När vi åker tillbaka till Skövde på torsdag ska jag minsann ta med mig spenderarbyxorna och Kaj.


2 kommentarer:

  1. Åh nu är det mindre än 2 månader kvar!!! iii, vi ska gifta oss båda två inom loppet av 1,5 månad! :)

    Va fin ringen blev!! Kommer va så kul att se din vigselring sen. Jag drömde att vi glömde min ring hemma, så 15 min innan vigseln fick Pappa åka hem och hämta den. Haha... Jobbigt då det tar 50min enkel väg hem!!

    Vad heter den butiken i Skövde? Blev nyfiken!!
    Åh, gumman, om du trivs i skorna och om de är snygga och sköna så ska du inte byta! Gå istället i dem hemma varje dag tills bröllopet. Köp Partyfeet ilägg. Och ta ev med ett par lågskor att byta om till under dansen!

    Mina skor är ju 10cm klack på!! men det är de skönaste höga skorna jag nånsin haft, så jag går i dem hemma och njuter av det! hihi. Men ska ändå ta med mig ett par reserv-ballerina.

    Jag sydde också in klänningen igår, va inne i butiken och fick så mycket komplimanger så man blir helt rörd, du anar inte va vacker den är! :) Men det ska bli så in i h***e roligt att se dig i din! Är så nyfiken!!
    PUSS

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med härliga kommentarer. Man blir ju alldeles rörd när man hör dem.

    Om du får chansen så måste du kolla in den nya butiken Encore. Den ligger ute vid Stallsiken. Härliga shabby chic prylar.

    Puss!

    SvaraRadera